Ahad, November 28, 2010

'Ajibtu - Aku Hairan

Patutkah kita masih lalai sedangkan hari berlalu,
Kita bermain sedangkan maut itu bukan mainan,
Aku hairan terhadap mereka yang masih leka ini,
Aku hairan,
Sedangkan tiada apa yang patut aku hairankan.

Adakah patut seorang itu terus leka dan bermain,
Sedangkan dirinya akan mati dan rumahnya akan runtuh,
Kita melihat apa yang kita lakukan(amalan) selalunya,
Tewas kepada setiap keseronokan.

Kita melihat malam dan siang menyibukkan kita,
Dan aku tak tahu yang manakah patut aku pilih(terlebih afdhal untuk beribadat),
Dan setiap perkara itu ada tempoh yang perlu ditunaikan(diisi dengan tanggungjawab),
Dan kepada semuanya itu ada kesan(catatan) yang ditulis.

Sumber: di sini





0 ulasan:

:f :D :x B-) b-( :@ x( :? ;;) :-B :| :)) :(( =(( :s :-j :-p :-o :-g :-x
Catat Ulasan