Sabtu, November 01, 2008

Aku Naik Pelamin



Alhamdulillah... cuti hujung mingu ni aku dapat rezeki pergi kenduri kahwin sepupu Sab. Orangnyer sangat kaya. So aku jadi excited sebab aku dapat rasa aura 'makanan sedap' dari sana. Kendurinya di Bandar Baru Bangi.

Perkara yang paling meneronokkan kat sana ialah masa kami ramai2 bergambar atas pelamin. Tak tau la apa yang best sangat dok kat situ.

Kami juga (Sabrina, Farah Lokman, Khausar dan aku) sempat bertemu dengan anak penulis Abu Hassan Murad (Penulis novel JULIA) yang juga seorang penulis novel masa kenduri tu. Namanya Ummu Hani Abu Hassan (Antara karyanya ialah Ladang Hati Mustika). Dia juga banyak menulis untuk majalah ANIS. Bertuah rasanya dapat bertemu dengan penulis muda ni yang masih menuntut dalam jurusan Usuluddin (tgh amik Master Degree). Sempat kami berkongsi cerita ttg kerjaya ayahnya sebagai penerbit.



Pengantin lelaki ni la sepupu Sab..
Nasi ape ntah ni. Rasa nasi beriani kot...
Kami diberi tempat makan khas disebabkan tak cukup tempat. Kami makan di halaman rumah Othman Puteh
Lepas makan, kami menilik lilin2 yang comel ni..


Pulut kuning ni aku tak tau jadi apa..
Sanggup ke nak makan? Dah terdedah begitu lama.. rugi, nampak cantik dan sedap dimakan tetapi terdedah hanya untuk tatapan orang ramai.

Penat makan...! Kami hanya mampu duduk bersembang sahaja setelah kekenyangan...


Wah... Akhirnya merasa juga aku 'naik pelamin' !! Hehehe...


Terima kasih tuan rumah atas cenderahati yang comel ni...

4 ulasan:

enalyna berkata...

huhu...
shafa pulak bile nk naek pelamin sndiri??
hehe

ceria seindah suria berkata...

cewahhhhh

Tanpa Nama berkata...

shafa, sape naik pelamin sebelum masa nnt hilang seri tau;)
Farah masih kecoh sprti dulu- melalui gambar2
dan Sab- sentiasa bajet innocent & comel;P

Tanpa Nama berkata...

Betul ke kak fairuz? Ala.. lepas ni tak nak naik pelamin dah la.... uwaa.....

:f :D :x B-) b-( :@ x( :? ;;) :-B :| :)) :(( =(( :s :-j :-p :-o :-g :-x
Catat Ulasan