Sabtu, Ogos 16, 2008

Aku ingin seperti dahulu




Alangkah baiknya
Jika aku tidak tahu semua kebenaran
Kadang kala kebenaran ini meyakitkan
Hati jadi takut
Seram, gundah
Semuanya ada

Kenapalah tidak
Telinga ini dibiarkan pekak seketika
Mata ini dibutakan sekejap
Atau ingatan ini hilang begitu sahaja?
Bukan aku tidak mahu menerima hakikat
Tapi jika hati ini tidak cukup kuat
Lebih baik kebenaran ini dirahsiakan

Namun
Andai khabar ini adalah ujian dari-Mu
Ku pohon Ya Allah
Peliharalah imanku
Usah biarkan aku hanyut
Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa
Izinkan ku kembali tenang
Seperti suatu ketika dahulu..


4 ulasan:

ceria seindah suria berkata...

cewah..ni sajak ko wat ke??

Tanpa Nama berkata...

Ntah. aku pun tak tau..

Tanpa Nama berkata...

menarik gle sajak ko...penuh bemakna...

-Shafawati- berkata...

mmmm..

:f :D :x B-) b-( :@ x( :? ;;) :-B :| :)) :(( =(( :s :-j :-p :-o :-g :-x
Catat Ulasan