Selasa, September 23, 2008

Program Semaian Kasih bersama ISMA


Buat pengetahuan sahabat2 sekalian, pada sabtu lepas (20 Ramadhan), kami (sukarelawati ISMA) telah ke Hospital Tunku Jaafar untuk program Semaian Kasih. Aku tak tau camne nak describe aktiviti dia tapi ianya lebih kurang macam kita jenguk orang sakit la. Kami ni datang dengan bawak hadiah (bukan hadiah dari aku, sumbangan org..), bukan dengan tgn kosong. Semasa lawatan tu jugak kami sempat berbual2 dengan beberapa pesakit. Ada yang accident n dok hospital dari hari first puasa lagi, ada budak yang kena apendiks, n banyak juga kes budak2 jatuh sampai mata dan kepala bengkak (nasihat utk semua: jg anak elok2).

Masa lawatan tu jugak, aku sempat melihat kehidupan doktor2 kat sana, secara LIVE !!! Fuhh...Memang betul tak ubah cam dalam citer GREYS ANATOMY. Aku betul2 teruja tengok doktor2 buat keje. Rasa motivated sangat. Doktor-doktor kat sana keje dengan ceria sekali. Best rupanya jadi doktor... rasa puas kalau dapat tengok orang sihat ..

Bergambar bersama sukarelawati ISMA yg lain..


Senior KMS yg tgh tunggu fly pun ada gak...!


Yang ni pulak junior yg blum lagi fly..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wei cik shafa... amboi, besar gmbr org tu.... ade ap2 ke...

-Shafawati- berkata...

mana ada apa2 makna... awat hang pelik sgt?

ceria seindah suria berkata...

amboi~
ade plak gmbr si tut~~
esy2..bulan2 pose ni..

Tanpa Nama berkata...

shafa.....
anda membuatkan aku jeles......
waaa.......
aku cari hang kat parit buntar nanti....

Tanpa Nama berkata...

ikhwah senior pun patut nak gi, tapi..takut takde transport, tak tau yang bas provided plak..
sayang tak dapat join prog tuh..
papepon tahniah..

Tanpa Nama berkata...

wei shafa, saje je letak gmbr tu...

:f :D :x B-) b-( :@ x( :? ;;) :-B :| :)) :(( =(( :s :-j :-p :-o :-g :-x
Catat Ulasan