Khamis, Julai 24, 2008

Biology Test

Semalam ada test BIO. Cuaknyer rasa bila test.. Tak tau apa yang dicuakkan.. Maybe sebab aku blum pernah dapat tujuh.. or maybe sebab aku tak pernah bersedia nak exam..
Nasib baik ada penawar cuak..alhamdulillah dua hari lepas abah ada call tanya khabar.. abah tanya, "apesal dah lama tak call umah..." aku tak tau nak jawab apa masa tu. Nak kata sibuk, tak de lah sibuk sangat. Ish.. anak jenis apa la aku ni? Abah selalu kata aku ni cepat lupa rumah. Baru dok KMS jer dah lupa call umah. Ni blum lagi pegi India. Harapnyer aku dikurniakan ingatan yang sangat superb supaya aku tak kan lupa nak call umah tiap2 hari.. Amin..
Aku ada perasan sesuatu yang ketara kalau aku call mak n abah time tension. Mak akan cakap, "La.. buat apa nak paksa2 baca buku. Tak payah la baca buku teghok2 (teruk2). Kalau penat tu, pi la tidoq..". Tapi abah lain. Abah lebih realistik sikit. Bila aku cakap aku penat study, dia akan kata, "Ish..nak blajaq ilmu Allah ni mana boleh penat2. Kalau penat pi semayang (solat) sunat dulu. Mintak bagi senang dapat ilmu. Paih tu (selepas itu), baghu sambung baca buku..".
Jika difikir2, akal aku ni menimbangkan yang nasihat abah lagi berfaedah. Tapi tak tau la kenapa aku lebih suka ikut cakap mak aku.. huhuhu.. Anak mak ke aku ni?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tahniah2!..u made it 7..
keep it up..chaiyok shafa..

ceria seindah suria berkata...

huiyoooooo..sape la yg ngaku bdk comey tu??adoi..

-Shafawati- berkata...

perkenalkan..itu sabrina! budak M32

:f :D :x B-) b-( :@ x( :? ;;) :-B :| :)) :(( =(( :s :-j :-p :-o :-g :-x
Catat Ulasan